سقف مجوف

دال سقف مجوف برای کم کردن حجم بتن ها از وسط یک تخته کف است که هیچ عملکرد ساختاری را انجام نمی دهد و از این طریق وزن مرده ساختاری را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. در سقف مجوف حوزه های تو خالی پلی اتیلن با چگالی بالا جای بتن موثر در مرکز دال را می گیرند ، بنابراین باعث کاهش وزن مرده و افزایش بازده کف سقف مجوف می شوند. با معرفی شکاف ها به یک تخته 30 تا 50٪ سبک تر منجر می شود که باعث کاهش بارهای روی ستون ها ، دیوارها و پایه ها و البته کل ساختمان می شود. این مزایا برای سقف مجوف مصرف انرژی کمتری را به دنبال دارد و هم در تولید ، هم در حمل و نقل . میزان انتشار کمتر گازهای خروجی از گاز و اگزوز ، به ویژه CO2 نیز از مزایای سقف مجوف است.

بتن سنگین است و 5 درصد CO2 جهان در طول ساخت سیمانی که به داخل آن می رود ایجاد می شود. سپس مجموعه‌ای که حفر شده است وجود دارد و کامیون‌هایی که باید آن را حمل کنند. نه تنها این ، بلکه بیشتر بتونی که در یک صفحه قرار دارد حتی لازم نیست. فقط فاصله ای بین قسمت پایین است ، جایی که فولاد تقویت کننده در تنش است ، و بالا ، جایی که بتن در فشرده سازی قرار دارد.

سقف مجوف از بالا

سقف مجوف یک راه حل واقعاً هوشمندانه برای این مشکل است: این اسلب را با توپ های پلاستیکی که در به صورت پیش ساخته تقویت شده قرار دارند

سقف مجوف یک فناوری دو محوره است که طول دهانه را افزایش می دهد و با کاهش وزن ضمن حفظ عملکرد صفحات بتن مسلح ، کف را نازک تر می کند. این مفهوم مبتنی بر این واقعیت است که مساحت بین ستونهای یک دال جامد فراتر از افزودن وزن ، دارای اثر ساختاری محدود است. تعویض این ناحیه با یک شبکه "خالی" که بین لایه های فلزی سیم جوش داده شده تقویت می شود و یک میله مشبک داخلی ساخته شده است. هنگامی که شبکه تا درجه اعتبار بتن ریزی شد ، در قسمتهای مختلف اندازه پانل ها قرار می گیرد و در قسمت محافظ قرار می گیرد. پس از ریختن بتن بر روی توپ های موجود در پانل ها ، سیستم سقف مجوف به طور موثری ایجاد می شود، یک دال دو طرفه یکپارچه است که نیرو را به طور یکنواخت و مداوم توزیع می کند.

Image result for ‫سقف مجوف‬‎

سقف مجوف 20 درصد سریعتر با قالب و تیرهای کمتر تولید می شود ، 10 درصد هزینه ساخت را کاهش می دهد و با کاهش 35 درصدی استفاده بتن ایجاد می شود. ساخت خارج از سایت ، حرکت کمتر وسایل نقلیه و آسانسور، جرثقیل و نصب ساده. همه آنها را به حداقل می رساند تا خطرات عملیاتی و همچنین سلامتی و ایمنی را در پی داشته باشد.